Leto u Grčkoj.rs

sve potrebne informacije na jednom mestu

Vi ste ovde: O Grčkoj Grčki turizam

Grčki turizam

Kada kažete Grčka sigurno odmah pomislite na turizam u toj zemlji, ali i obrnuto, reč turizam je direktna asocijacija na Grčku, kao predvodnicu i uzor ostalim zemljama koje takođe imaju šta da ponude, ali ne znaju kako to da upakuju na svojstven i privlačan način.

OB-IS391_GreekT_F_20100603102718No, nije sve tako jednostavno, Helenska republika je ostala predvodnica turizma i danas, zahvaljujući stalnom pronalaženju rečenja za mnogobrojne probleme koji je sustižu.
Često, kad se pomene turizam, misli se na termin nastao u prethodnom veku, kako bi se opisala putovanja ljudi iz najrazličitijih naroda. Ipak, značenje ove reči ima daleko dublju istoriju i ona obuhvata i antički period ove države.
Pre svega su imućni pojedinci istraživali ovu državu da bi za sobom povukli masovne ekspedicije i grupe koje bi proučavale tadašnje grčko tlo. Naravno, istorija turizma pokazuje i veoma brz nastanak masovnih putovanja, a zatim i programski individualizovanog masovnog turizma, koji je cenio pojedinca podjednako kao masu ljudi koja obilazi određen lokalitet iz različitih potreba, želja, mogućnosti, itd.mainVeoma brzo Grčka će privući tadašnje mecene, ali i sve ostale koji su njih pratili, što voljno, što u njihovoj službi. Osim čvrste motivacije koja je uglavnom postojala, finansijska mogućnost kao i pokretljivost slično kao i danas, određivale su karakter jednog putovanja, ali to je ono što je potrebno samo “turisti”. Grčka je, kao i ostale tadašnje države, trebala da uradi veći deo posla – da predstavi svoja prirodna, kulturna, umetnička, materijalna i nematerijalna bogatstva na primamljiv način.  Shodno svojim mogućnostima, Grčka je i u najstarija vremena obezbeđivala sva 3 vida putovanja, koji su osnovni i danas – poslovna putovanja (rasle su potrebe za teritorijalnim proširivanjem, obilazila su se ekonomski jaka prirodna područja, putovalo se iz raznih vojno-strategijskih razloga, a i tada je postojala jedna vrsta diplomatije, odnosno, međudržavnih poseta koje propraćene različitim turističkim manifestacijama ), putovanja radi zadovoljstva, (mogućnost samo bogatih, vladajućih slojeva koji žele da vide šta može da organizuje susedna država; festivale različitih vrsta hrane i pića, Olimpijske igre,  svečanosti priređivane pojedinim bogovima ili čitavom panteonu…) kulturna putovanja (Svesni svojih bogatstava, i u antička vremena Heleni su turistima nudili da razgledaju hramove, grobnice, statue, izložene predmete itd.).AcropolisIz priloženog, vidite da se stvari od tada nisu u mnogom promenile za većinu zemalja osim što su se unapredile, novim prevoznim sredstvima, drugačijim platežnim načinima… Razvojem ostalih prirodnih i društvenih nauka otvorila su se nova mesta za istraživanje, a ono što je zanimljivo, razvojem medicine i prevencije od raznih bolesti otkrila se potreba za stvaranjem zdravstvenih odmarališta, al ii onih tzv. mondenskih, koja su bila potrebna onima sa dovoljno novca i vremena. A tada se javio problem za mnoge zemlje koje nisu imale mogućnost izlaza na more. Pogodite ko je tada zvanično stavio krunu pobede na glavu?
I dan danas, ova kruna uspešnog turizma stoji ponosno, mada se suočava sa nebrojano većom konkurencijom nego ranije. Sadašnja situacija ekonomske krize, poslednjih godina više je puta upozoravala turiste širom sveta, pa i nas, kako mnogobrojni protesti privatnih  i javnih preduzeća onemogućuju mirno i bezbedno letovanje, kakvo svaki turista želi.  Na sreću, takvi protesti jesu veliki, no,  takvo nezadovoljstvo usmereno je isključivo  prema organima vlasti i njihovim sedištima. Iskustvo prošlogodišnjih turista pokazalo je onu staru osobinu Grka, a to je održavanje turizma po svaku cenu. I uspelo im je, “hrabri” turisti nisu se žalili na svoj boravak ni u pojedinim ostrvskim mestima, jer prevoz do njih je ubrzo obezbeđen, uprkos štrajkovima. Mediji su se ranijih godina bavili i upoređivanjem srpskih i grčkih cena, no sve je to najednom palo u vodu, slabljenjem naše valute prema evru i samim tim poskupljenjem većine životnih namirnica, pa smo se donekle približili grčkim cenama.katerini04Ova najvažnija privredna grana Grčke, i danas trpi određene kritike javnosti, no pokušava da se izbori sa ekonomskim problemima, upravo neprestanim stvaranjem nove strategije za privlačenje ljubitelja kako pustolova, tako i mirnog i tihog odmora, što joj je olakšano dugom tradicijom turizma, neprocenjivim iskustvom, nacionalnim blagom kojim je okićena, ali i istorijskim karakternim crtama- ponosom i potrebom za stalnim širenjem granica slobode.